Seperti yang kita tahu beg tangan Fendi Baguette antara pilihan gaya fesyen IT yang tidak akan mati. Sejak mula diperkenal, Baguette dijinjit merata tempat tak kira masa kerana gaya beg yang cukup multitasking.
Buat anda yang memang meminati shoulder beg, wajib untuk ada satu koleksi Baguette. Ia antara aksesori fesyen bukan sahaja popular tapi timeless.
Tahun 2019 merupakan tahun edisi baru untuk Fendi Baguette. Mari kita selidik apa yang istimewa dari Baguette.
Fendi Baguette merupakan hasil ciptaan Karl Lagerfeld dan Silvia Venturi Fendi. Logo ‘FF’ ialah label eksklusif ilham Karl sendiri pada tahun 1965.
Beg Baguette dikeluarkan pada tahun 1997 yakni konsep asal dari Venturi Fendi. Beliau melihat Baguette seperti mana wanita Perancis mengepit roti (baguette) dicelah lengan.
Koleksi terawal Baguette hanya bercirikan sebuah beg tangan yang ringkas. Sekadar tali panjang, satu flap closure, potongan beg berbentuk bujur dan ringan.
IKLAN
Tahu tak? Fendi Baguette sebenarnya kalah dengan Lady Dior dan Chanel 2.55. Tapi disebabkan ia muncul dalam salah satu episod Sex and the City sekitar tahun 2000, terus sahaja jadi pujaan ramai.
Babak Carrie Bradshaw dan perompak di lorong gelap ini mencetuskan permintaan Fendi Baguette.
Populariti Baguette seakan tidak berakhir setelah ia muncul semula pada tahun 2019. Kini, beg tangan ikonik ini mempunyai pebagai pilihan warna, corak, fabrik, saiz dan koleksi edisi terhad.
Ramai yang tak tahu, Fendi Baguette bukan sahaja ‘IT Bag’ tapi mempunyai nilai jualan semula yang cukup tinggi. Serius berbaloi!
Teringin nak ada satu Fendi Baguette? Boleh dapatkan di https://www.fendi.com/my-en/woman/bags/baguette.
Selamat membeli-belah!